שיפוץ מכטרוניקס

עמוד הבית / מידע מקצועי / שיפוץ מכטרוניקס

מכטרוניקס הם הרבים של המילה מכטרוניק, והכוונה היא למערכת ההפעלה של גיר DSG: הגרסה המתקדמת ביותר של גיר רובוטי. גיר DSG מופיע בחלק מהרכבים עם 6 הילוכים ובחלקם האחר עם 7. מדוע מתנסחים ברבים כשמזכירים את הביטוי שיפוץ מכטרוניקס? משום שלגיר הזה יש 2 קלאץ' ולא אחד, וכל אחד מהם מופעל על ידי מערכת אחרת. קלאצ'ים אלו אינם מצמדים: הם אינם דוושות פיזיות. הם מופיעים בלוח השעונים של הרכב ומסמנים לנהג בזמן אמת שהם בפעולה. מכטרוניק אחד עובד עם הילוכים אי זוגיים: 1, 3, 5 ו- 7. מכטרוניק שני עובד עם הילוכים זוגיים: 2, 4 ו- 6. שיפוץ מכטרוניקס נעשה כאשר יש בעיה באחד הקלאצ'ים או בשניהם.

מחשב הדרך מצביע על דילוג בהעברת הילוכים

מחשב הדרך מצביע על כך שמהילוך ראשון שילב הרכב ישר להילוך שלישי, חמישי, וכן הלאה. הבעיה ההפוכה לא יכולה להיות מאובחנת בלי שיפוץ מכטרוניקס במוסך עם דיאגנוסטיקה מתאימה, כי תחילת הנסיעה היא בהילוך ראשון. אם זו אכן הבעיה, הרכב יעבוד רק בניוטרל וייכבה כשתנסו לשלב להילוך ראשון (כלומר ייכבה כשתתחילו לנסוע ומחשב המערכת ינסה לשלב להילוך זה). במקרה זה נדרש שיפוץ מכטרוניקס בו מתחקה המוסך אחר הבעיה באמצעות דיאגנוסטיקה ממוחשבת. הבעיה התגלתה במערכת ההילוכים הזוגית של הילוכי 2, 4 ו- 6? היא תוחלף ותותקן מחדש במסגרת הליך שיפוץ מכטרוניקס. כמובן שגם הקלאץ' השני, התקין, ייבדק וייסרק שוב במסגרת שיפוץ מכטרוניקס. זה ייעשה יחד עם הרכב כולו בדיאגנוסטיקה ממוחשבת חוזרת. שיפוץ מכטרוניקס מלא צריך להחזיר לרכב את 2 מערכות הקלאץ', הזוגית והאי זוגית, כשהן במצב כשירות פיקס.

רכב גיר ה- DSG מניע ואז נכבה

זה מצביע על ניסיון שלכם לשלב להילוך הראשון, כלומר ניסיון שלכם לנהוג, ושל מערכת הרכב לנסות להיכנס לשם. זה לא מצליח כי הקלאץ' של ההילוכים האי זוגיים 1, 3, 5, 7 ככל הנראה אינו תקין. אי אפשר לדעת, בשלב זה, מה מצבו של המכטרוניק השני (הקלאץ' השני) שאחראי על ההילוכים הזוגיים 2, 4 ו- 6 בלי לעשות אבחנה טכנולוגית במסגרת שיפוץ מכטרוניקס. המוסך יעשה דיאגנוסטיקה ממוחשבת. במידה וזו בעיה של מכטרוניקס, הם יימחקו, יותקנו שוב ויכוילו במסגרת תהליך שיפוץ מכטרוניקס. לאחר מכן הם ייבדקו שוב, ואם הם נמצאו תקינים הרכב ייצא לנסיעת מבחן. חשוב לציין כי בנוסף לבעיות שמתגלות ברובוטים, במכטרוניקס, עשויות להתגלות גם בעיות מכניות בגיר עצמו. המוסך, במקרה זה, ייערך לאפשרות של פירוק הגיר ותיקון תקלות פנים בו. ברכבי DSG מבוססי מכטרוניקס אפשרות זו פחות סבירה אך בהחלט תיתכן.

נגישות