מכונאות כללית

עמוד הבית / מידע מקצועי / מכונאות כללית

בעת תיקון רכבים במסגרת הטסט, או שלא במסגרתו, נעשות, בין השאר, עבודות מכונאות כללית. עבודות אלו נכנסות היכן שלא התגלתה בעיית חשמל: הבעיה היא ברכיבי המכונה החיצוניים של הרכב, ולרוב היא כלל לא בעיה חשמלית, אלא בעיה פיזית: תושבת מנוע רופפת שגורמת להנעה שלו להיות סיזיפית וקשה, גיר רועד בשל אי ניקיון פנימי שלו, מערכת מיזוג אוויר עם מסנן סתום, ועוד. בעבר, היו עבודות מכונאות כללית חוד החנית בעולם המוסכים, והן התבצעו ב- 95% מהזמן של עובד המוסך הממוצע. כיום, בשנים האחרונות, חשיבות העבודות המכניות פוחתת על חשבון עבודות החשמל. מדוע? משום שלאט לאט גם רכיבים מכניים מובהקים כמו גיר ההילוכים מזייפים בשל מערכת הפעלת הילוכים לא תקינה, ולא בשל כך שהגיר עצמו אינו תקין מבחינה מכנית. גם החלון התקוע עשוי להיות 100% תקין, המחשב שלו לא, וכד'.

מכונאות כללית או בעיית חשמל?

כיום לפני שנגשים לפתור בעיית מכונאות כללית מבצעים דיאגנוסטיקה ממוחשבת. במסגרתה, עובר המוסכניק עם מחשב דיאגנוסטי נייד על כל רחבי המכונית שלכם כדי למצוא תקלות. המחשב מסמן לו האם זו תקלת חשמל או מכונאות כללית ועל פי הסימון המוסכניק מבצע את צעדו הבא לקראת תיקון הרכב.

באלו חלקים של הרכב תקלה מסוימת היא בהכרח בעיה של מכונאות כללית ולא של חשמל?

במיזוג האוויר, כל עוד אין מערכת בקרת אקלים והמזגן מופעל ידנית על ידיכם. הבעיות שעשויות להתגלות כתוצאה מאי קירור או קירור חלש: מסנן סתום, או חוסר בגז. חוסר בגז עלול להיות כתוצאה מתקלה ברכיב אחר שקשור למערכת המיזוג (למשל במנוע) או כתוצאה מדליפה. בעיות מכונאות כללית ברכב ניתן למצוא גם במנוע, במערכת המים של הרכב (למנוע, לא למגבים), ועוד.

כיצד ניתן לדעת כי בעיית מכונאות כללית פנימית שאין לנו בקרה עליה אכן נפתרה?

סורקים את הרכב בדיאגנוסטיקה ממוחשבת חוזרת שמצביעה על כל בעיה ברכב בזמן אמת: מכנית או חשמלית כאחת. גז דולף במזגן? המוסך יידע על כך. המנוע עדיין חם ולא תקין? המוסך יידע על כך. כמובן שתקלה מכונאות כללית לא תסתיים מבחינת עובדי המוסך עד אשר דיאגנוסטיקה ממוחשבת מצביעה על פתרון הבעיה ונערכה נסיעת מבחן לרכב בתום התיקון.

נגישות